loading...
امور جوانان هلال احمرشهرستان البرز استان قزوین
کانون شاخه آزاد امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان البرز

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 125 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)
هانری دونان روزهشتم ماه می 1828 در یك خانوادهی معتقد پروتستان به دنیا آمد. خانوادهی او در انجام امورخیریه فعال بودند. دونان دبیرستان را ناتمام گذاشت ودر بانكی در شهر ژنو مشغول به كار شد. در سال 1853 برای انجام مأموریتی به الجزایر اعزام گردید . در الجزایر ، تصمیم گرفت آسیایی را برای آرد كردن گندم ایجاد كند اما نتوانست موافقت مسئولین را جلب نماید ، مسافرتی هم به تونس داشت و پس از آن به ژنو بازگشت. او برای انجام امور بازرگانی ، خود را به ناپلئون سوم نزدیك ساخت ، دراین هنگام دریافت كه كه امپراطور فرمان جنگ نیروهای متحد فرانسوی – ساردن را در مقابل نیروهای اتریشی صادر كرده و آنها را به منطقه شمال ایتالیا گسیل داشته است. دونان سعی كرد امپراطور را از این كار منصرف كند اما موفق نشد . بنابراین تصمیم گرفت درپایان جنگ سولفرینو درلمباردی حضور یابد .دونان پس بازگشت به ژنو " خاطرات نبرد سولفرنیو" را نوشت كه این اقدام او منجر به تشكیل كمیتهی امداد رسانی به مجروحان جنگی یا International Committee for relief to the wounded گردید این كمیته بعد ها به كمیتهی صلیب سرخ یا ( ICRC) International Committee of the Red Crossتغییر نام داد و دونان به سمت عضو ومنشی آن ، انتخاب گردید.

كمیته اكنون در همه جا شناخته شده بود و سران دول، و پادشاهان اروپایی از آن حمایت می كردند، اما دونان وضع مادی بدی داشت و در سال 1867 ورشكسته شد . در آن زمان، وی حدود یك میلیون فرانك سویس بدهكار بود. در نتیجهی رسوایی از ورشكستگی، دو نان از سمت عضو و منشی كمیته استعفا داد و به پاریس رفت. در این شهر با نهایت فقر زندگی می كرد.

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 19 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

امروزه اطلاعات محدودی درباره بهترین غذاها برای حفظ سلامت پوست وجود دارد و هنوز به نظر می‌رسد که غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان تاثیر محافظتی خوبی بر روی پوست دارند. …

متخصصان چند خوردنی و غذا را بعنوان دوستان صمیمی پوست معرفی می کنند که این غذاها شامل هویج، زردآلو و سایر میوه ها و سبزی های زرد و نارنجی رنگ، میوه گیاه قره قاط، اسفناج و دیگر سبزی های دارای برگ های سبز رنگ، گوجه فرنگی، نخود، لوبیا و عدس، ماهی بویژه ماهی آزاد و مغز خشکبار هستند.دکتر لارس گیبسون متخصص پوست مرکز پزشکی مایو کلینیک در آمریکا و نویسنده این مقاله افزود: از سوی دیگر برخی از خوردنی ها به پوست آسیب می رسانند که مهمترین آنها غذاهای حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد هستند که سبب پیری پوست می شوند.

به گزارش سایت مرکز پزشکی مایوکلینیک، دکتر گیبسون توصیه می کند آب زیاد بنوشید و به جای گوشت قرمز از ماهی استفاده کنید. از لبنیات کم چرب یا بدون چربی استفاده کنید و نان های سبوس دار را به نان و پاستای سفید ترجیح دهید. بعلاوه تاکید می شود که خوردن شیرینی جات را محدود کنید.

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 24 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

بدن انسان روش‌هاي جالب و جذابي را براي فرستادن علائم هشدار دهنده دارد كه اين علائم در واقع اسراري را از درون بدن فاش مي‌سازند. به عنوان مثال آيا مي‌دانيد كه خنديدن پس از خوردن هر وعده غذايي چه تاثيري روي بدن دارد؟ يا اينكه آيا مي‌دانيد سفيد شدن زود هنگام موها نشانه چه فرآيندي در بدنتان است.

 

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 14 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

۱۵ نشانه سرطان را بشناسید

بيشتر دردها دليل وجود سرطان نيستند. دردهايي كه مداوم هستند و به دلايل نامشخص ايجاد مي‌شوند حتما بايد تحت بررسي قرار گيرند. در اين شرايط پزشك سابقه خانوادگي شما را بدقت بررسي مي‌كند و براساس آن اطلاعات تصميم بگيرد كه چه آزمايشاتي براي شما لازم‌تر است. در اين ميان برخي معتقدند سرطان بيماري‌اي است كه بيشتر در افراد سالخورده ايجاد مي‌شود. هرچند بيشتر وقت‌ها حق با آنهاست، اما خيلي از افراد جوان هم به سرطان مبتلا مي‌شوند. تحقيقات و مطالعات نشان مي‌دهد خانم‌ها در مقابل چكاپ‌هاي منظم و آزمايشات سرطان نسبت به آقايان حساس‌تر و مراقب‌تر هستند.

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 26 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

هنگام نارسایی قلبی، پمپاژ ناکافی خون باعث می شود کلیه ها و غدد فوق کلیه برای نگهداری نمک و آب، مواد شیمیایی خاصی را بسازند.

 

 

به علاوه، منقبض شدن رگ های خونی باعث افزایش فشار خون می گردد و افزایش فشارخون باعث می شود قلب سخت تر خون را از درون رگ ها به اعضای مختلف بدن بفرستد.

 

به علت نگهداری آب و نمک توسط کلیه ها، پاها ممکن است ورم کنند.

 

همچنین مایعات نیز ممکن است در ریه ها جمع شوند، مخصوصا هنگامی که دراز کشیده اید و باعث بروز مشکلاتی در تنفس گردند.

 

اگر نارسایی قلبی را درمان نکنید، بدتر می شود و ممکن است خون کافی برای زنده نگه داشتن بدن را پمپ نکند.

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 36 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

 

فلج مغزي همي پلژي

 

فلج مغزي نوعي بيماري است که مغز در ارسال سيگنالهاي عصبي مناسب به عضلات ناتوان است. اين بيماري اشکال مختلفي دارد که نوع همي پلژي اسپاستيک از انواع نسبتا شايع اين بيماري است.

همي پلژي بدان معني است که حرکت يک طرف بدن مختل مي گردد، همي به زبان يوناني به معناي نصف و پلژي به معناي فلج مي باشد، همي پارزي نيز به معناي اين است که نيمي از بدن ضعيف است اما فلج نيست.

 

همي پلژي ناشي از صدمه به مغز مي باشد. اين صدمه مي تواند در دوران بارداري، حين تولد و يا در مدت زمان کوتاهي پس از تولد رخ دهد. هر نيمکره از مغز سمت مخالف بدن را کنترل مي کند؛ بنابراين اگر سمت چپ مغز آسيب ببيند علائم بر روي سمت راست مشهود است و برعکس.

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 23 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

توجهات پرستاری در زخمهای پوست سر:

 

1- ابتدا موهای اطراف زخم را کنار زده زخم را با نرمال سالین شستشو نموده و موهای ناحیه را 2/5 سانتیمتر اطراف زخم شیو نمایید.

 

2- مجدداً ناحیه را با نرمال سالین شستشو داده و هرگونه جسم خارجی را با احتیاط از درون زخم خارج نمایید.

 

3- به منظور کنترل خونریزی روی لبه زخم فشار وارد نمایید فشردن خود زخم می تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است همراه با پارگی، فرو رفتگی جمجمه یا شکستگی مخفی سر وجود داشته باشد.

 

4- علائم حیاتی را از نظر بروز شوک کنترل کنید.

 

5- انفوزیون رینگرلاکتات را آغاز نمایید.

 

6- به مصدوم اجازه ایستادن یا راه رفتن ندهید.

تعداد صفحات : 11

درباره ما
وبلاگ کانون شاخه آزاد امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان البرز استان قزوین. این وبلاگ در راستای اهداف سازمان جوانان ( کانون شاخه آزاد ) تشکیل شده است و زیر نظر جمعیت هلال احمر شهرستان البرزاستان قزوین فعالیت خود را انجام می دهد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟
    کانون شاخه آزاد شهرستان البرز

    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 466
  • بازدید کلی : 9,723
  • کدهای اختصاصی
    کانون شاخه آزاد امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان البرز
    چارت اعضاء کانون