loading...
امور جوانان هلال احمرشهرستان البرز استان قزوین
کانون شاخه آزاد امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان البرز

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 29 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

حسین بهبهانیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار هلال افزود: چهاردهمین دوره طرح راهنمایی مسافران نوروزی با عنوان ایمنی و سلامت مسافران، از 27 اسفند سال 92 در استان آغاز شده و 17پایگاه در استان برای ارایه خدمات به مسافران در حال انجام فعالیت می باشند.

وی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده اظهارکرد: در راستای اجرای این طرح، هشت خیمه نماز، چهار فضای دوستدار کودک و هشت پست سیار با دوچرخه برای رفاه حال مسافران نوروزی در استان فعال شده است.

بهبهانی ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 53 هزار و 900 نقشه راه ها و 40 هزار بروشور معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی و نکات ایمنی و امدادی بین مسافران و در جاده ها و مسیرهای ورودی به استان توزیع شده است.

وی در ادامه از برپایی هشت پایگاه سلامت به منظور حفظ سلامت مسافران خبر داد و افزود: با استقرار این پایگاه ها 10هزار و 90 نفر برای انجام تست قند و فشار خون مراجعه کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که تا 15 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد 612 نفر از اعضای فعال و جوان این جمعیت در استان مشارکت دارند.

طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران در سال جاری با شعار ˈبی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیمˈ اجرا می شود.

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 28 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

دکتر وحید قبادی‌دانا دیروز با حضور در استان قزوین از خدمات ارائه شده توسط نیروهای جمعیت هلال احمر این استان در مناطق مختلف بازدید و سرکشی کرد.

وی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: تلفات جاده‌ای در همین روزهای نخست تعطیلات نوروزی 35 درصد نسبت به سال‌ گذشته کاهش داشته که آمار قابل توجهی است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در نوروز امسال طرح‌های امداد و نجات و ایمنی در جمعیت هلال احمر کشور تهیه و تدوین شده و اجرا می‌شود.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم و عکس انسان دوستی نیز توسط هلال احمر با توجه به فرا رسیدن سال نو برگزار و پس از تعطیلات نوروزی به 80 نفر از برگزیدگان این جشنواره هدایایی اهدا می‌شود.

وی همکاری سازمان جوانان با جمعیت هلال احمر را نیز افزایش یافته عنوان و تأکید کرد: 16 هزار و 507 نفر از جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در این ایام به هم‌وطنان خدمات‌رسانی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: تاکنون بیش از 2 میلیون و 280 هزار اقلام راهنمایی و فرهنگی برای معرفی مناطق گردشگری و همچنین پرخطر در ورودی شهرها در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر یادآور شد: 92 هزار ایستگاه سلامت نیز در ایام تعطیلات نوروزی تست فشار و قند مسافران نوروزی را به صورت رایگان انجام می‌دهد.

دکتر قبادی‌دانا در خاتمه تأکید کرد: تاکنون در این تعطیلات نوروزی بیش از 3 میلیون و 270 هزار مسافر نوروزی به پایگاه‌های هلال احمر مراجعه کرده‌اند.

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 23 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

دکتر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در بازدید از پایگاه های هلال احمر از نزدیک با اقدامات امداد و نجات هلال احمر در ایام نوروز دیدن کرد.

در این بازدید نهاوندیان از پایگاه ملی ایمنی و سلامت نوروزی هلال احمر در محل ارگ قدیم بم و پایگاه سیرچ بازدید و تلاش امدادگران و داوطلبان هلال احمر تقدیر کرد.

در پیام تقدیر رئیس دفتر رئیس جمهور از نیروها و جوانان هلال احمر امده است: تلاش یاوران هلال احمر که برای آسایش هم میهنان ، آسایش نوروزی خود را فدا کرده اند شایسته تقدیر و سپاس است. آرزومندیم که با موج امیدی که در کشور برخواسته است، با صبر و تدبیر و انسجام ایرانی، ایرانی آبادتر و پرافتخارتر بسازیم.

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 21 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

مرتضی رحمانی موحد در بازدید از پایگاه های جمعیت هلال احمر در استان بوشهر، با تقدیر از فعالیت امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر، گفت: جوانان هلال احمری، افرادی با انیگره و شاداب هستند که با روحیه قوی به مسافران خدمت رسانی می کنند.

رحمانی موحد افزود: فعالیت گسترده این جوانان در عرصه بشردوستی از آنها الگویی نمونه برای سایر جوانان کشور ساخته است.

بر اساس این گزارش، در این بازدید استاندار و مدیر عامل جمعیت هلال احمر بوشهر نیز معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور را همراهی می کردند.

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 104 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۳ را سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی» نامگذاری کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.
اللّهمّ صلّ علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها.
اللّهمّ کن لولیّک الحجّة بن الحسن صلواتک علیه و علی ابائه فی هذه السّاعة و فی کلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّی تسکنه ارضک طوعا و تمتّعه فیها طویلا.
اللّهمّ عجّل فرجه و اجعلنا من اعوانه و انصاره و شیعته.
فرا رسیدن سال نو را تبریک عرض میکنم به همه‌ی هم‌میهنان عزیزمان و یکایک ایرانیان در سراسر کشور و در هر نقطه‌ای از جهان که زندگی میکنند. مخصوصاً تبریک عرض میکنم به خانواده‌های معظّم شهیدان، به جانبازان، به همسرانشان و به همه‌ی کسانی که در راه اسلام و ایران مجاهدتی کرده‌اند و میکنند و بار زحمتی را بر دوش کشیده‌اند و میکشند. همچنین تبریک عرض میکنم نوروز را به همه‌ی ملّتهایی که نوروز را گرامی میدارند و برای آن ارج و احترامی قائلند.
امسال فرا رسیدن سال نو مصادف است با دو فاطمیّه و مراسم یادبود شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام صدّیقه‌ی کبری (سلام الله علیها). این تقارن موجب میشود که ملّت ما ان‌شاءالله بتوانند از برکات انوار فاطمی بهره ببرند و خود را در شعاع تعالیم آن بزرگوار قرار بدهند و خود را منوّر کنند به انوار هدایت الهی که به وسیله‌ی فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) و خاندان پیغمبر به همه‌ی مردم عالم اهدا شده است.
گذشتِ سالها و تبادل سالهای گوناگون برای ما باید موجب تجربه و بصیرت باشد؛ از گذشته درس بگیریم و به آینده با چشم باز و دل آگاه نظر کنیم و برای آینده تصمیم بگیریم. من از خداوند متعال درخواست میکنم که به همه‌ی ایرانیان عزیز ما در این سال جدید، تن سالم، روح شاداب، امنیّت روانی، آرامش روحی و پیشرفت و تعالی و سعادت مرحمت کند. و امیدوارم خداوند متعال به جوانان ما نشاط و پویایی، و به مردان و زنان ما همّت و اراده و عزم مستحکم و درست، برای پیمودن راه‌های پرافتخار، و به کودکان ما خرسندی و تندرستی، و به خانواده‌های ما امنیّت و محبّت و الفت عنایت کند. آنچه بر عهده‌ی ما است، نگاه به گذشته برای عبرت‌گیری و نگاه به آینده برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است.
سالی که گذشت، اعلام شده بود که سال «حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی» است. حماسه‌ی سیاسی بحمدالله در عرصه‌های مختلف به بهترین وجهی صورت گرفت؛ هم در انتخابات، هم در راهپیمایی‌های بزرگ، هم حضور مردم در عرصه‌های مختلف و فعّالیّتها و تلاشهایی که از سوی مسئولان و از سوی مردم در طول سال انجام گرفت. سال تبادل دولتها و دست‌به‌دست‌شدن قدرت بود؛ و این کار با آرامش، با نهایت امنیّت در کشور انجام گرفت و بحمدالله یک حلقه‌ی جدید از سلسله‌ی طولانی مدیریّت کشور پدید آمد.
در باب حماسه‌ی اقتصادی کاری که باید انجام بگیرد و توقّع بود که اتّفاق بیفتد، اتّفاق نیفتاد. تلاشهایی انجام گرفت که مورد سپاس است، ولی کار بزرگی که باید در زمینه‌ی حماسه‌ی اقتصادی انجام بگیرد، همچنان در پیش روی ما است و ما موظّفیم که این حماسه را به وجود بیاوریم. مسئله‌ی اساسیِ اقتصاد برای کشور ما و ملّت ما یک مسئله‌ی مهم است؛ در اواخر سال ۹۲ بحمدالله یک زیرساخت فکری و نظری برای حماسه‌ی اقتصادی به وجود آمد؛ سیاستهای «اقتصاد مقاومتی» اعلام شد و زمینه آماده است برای اینکه ان‌شاءالله تلاش لازم در این باب انجام بگیرد.
در نگاه به سال ۹۳ آنچه به نظر این حقیر مهم‌تر از همه است، دو مسئله است: یک مسئله همین مسئله‌ی اقتصاد و دیگری مسئله‌ی فرهنگ است. در هر دو عرصه و در هر دو زمینه توقّعی که وجود دارد، تلاش مشترکی است میان مسئولان کشور و آحاد مردم. آنچه برای بنای زندگی و سازندگی آینده مورد انتظار است، بدون مشارکت مردم تحقّق‌پذیر نیست. بنابراین علاوه بر مدیریّتی که مسئولین باید انجام بدهند، حضور مردم در هر دو عرصه لازم و ضروری است؛ هم عرصه‌ی اقتصاد، هم عرصه‌ی فرهنگ. بدون حضور مردم کار پیش نخواهد رفت و مقصود تحقّق پیدا نخواهد کرد. مردم در گروه‌های گوناگون مردمی با اراده و عزم راسخ ملّی میتوانند نقش‌آفرینی کنند. مسئولین هم برای اینکه بتوانند کار را به‌درستی پیش ببرند، احتیاج به پشتیبانی مردم دارند. آنها هم بایستی با توکّل به خدای متعال و با استمداد از توفیقات و تأییدات الهی و کمک مردمی، مجاهدانه وارد میدان عمل بشوند؛ هم در زمینه‌ی اقتصاد و هم در زمینه‌ی فرهنگ. من ان‌شاءالله توضیح همه‌ی این موارد را در سخنرانی روز جمعه به عرض ملّت ایران خواهم رساند. لذا به گمان من آنچه در این سال جدید پیش رو داریم، عبارت است از اقتصادی که به کمک مسئولان و مردم شکوفایی پیدا کند، و فرهنگی که با همّت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوی حرکت بزرگ کشور ما و ملّت ما را معیّن کند. لذا من شعار امسال را و نام امسال را این قرار دادم: «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی».
امیدواریم خداوند متعال کمک کند هم به آحاد مردم، هم به مسئولین محترم که بتوانند وظایف خودشان را در این زمینه انجام بدهند؛ و قلب مقدس ولیّ‌عصر (ارواحنافداه) را از ما شاد کند و روح مطهّر امام بزرگوار و شهدای عزیز را از ما راضی و خشنود فرماید.
والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 48 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (0)

*برآمد باد صبح و بوی نوروز / به کام دوستان و بخت پیروز*

*مبارک بادت این سال وهمه سال / مبارک بادت این روز و همه روز*

*هروز تان نوروز / نوروزتان پیروز*

تعداد صفحات : 11

درباره ما
وبلاگ کانون شاخه آزاد امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان البرز استان قزوین. این وبلاگ در راستای اهداف سازمان جوانان ( کانون شاخه آزاد ) تشکیل شده است و زیر نظر جمعیت هلال احمر شهرستان البرزاستان قزوین فعالیت خود را انجام می دهد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟
    کانون شاخه آزاد شهرستان البرز

    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 453
  • بازدید کلی : 9,710
  • کدهای اختصاصی
    کانون شاخه آزاد امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان البرز
    چارت اعضاء کانون