loading...
امور جوانان هلال احمرشهرستان البرز استان قزوین
کانون شاخه آزاد امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان البرز

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 23 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

دلايلي چون ژنتيك ،استرس،خستگي و يا آلرژي مي توانند دلايل آغاز شدن حمله ميگرن شوند ساير عوامل از جمله كمبود خواب ، مصرف الكل ،غذا نخوردن، و گرسنگي طولاني مدت ،خوردن بعضي مواد غذايي از جمله شكلات و پنير سبب شروع سردرد هاي ميگرني مي شود

 

گاهي قبل از شروع حمله يك دوره هشدار دهنده شامل اختلال بينايي به صورت جرقه هاي نوراني چشمك زننده و يا ايجاد لكه كور در ميدان بينايي و نيز احساس بويايي كه ديگران حس نمي كنند ،در فرد ايجاد مي شوند.درد شكم و تهوع و استفراغ نيز گاهي با سردرد است بيماران معمولا در هنگام سردرد تحمل نور درخشان و صداي بلند را ندارند.

به بيمار توصيه كنيد كه در يك اتاق تاريك و ساكت به مدت چند ساعت دراز بكشد يا بخوابد اگر اين حمله اولين حمله ميگرن است به پزشك مراجعه كنيد.

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 19 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

هنگام کمردرد به یاد این نکات باشید

کمر درد مشکلی است که با کمی بی دقتی به سراغتان خواهد آمد و فرار از درد آن بسیار سخت است. کمر درد زندگی را کمی مختل می کند اما دلیلی برای نگرانی نخواهد بود زیرا به راحتی می توان آن را از بین برد.

اگر ناگهان دچار گرفتگی کمر شده‌اید، مضطرب نشوید. مطمئن باشید شما تنها مورد مبتلا به این عارضه نیستید و دنیا به آخر نرسیده است. بیش از ۹۰ درصد از ما کمردرد و گرفتگی ماهیچه‌های ناحیه کمر را دست‌کم یک بار در زندگی تجربه خواهیم کرد.هنگام کمردرد به یاد این نکات باشید

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 17 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

رعد و برق

 

رعد و برق نوعی تخلیه الکتریکی است که در اثر انتقال الکتریک ساکن بین دو ابر یا بین ابر و زمین ایجاد می شود که حالت دوم را عمدتا" صاعقه می نامند و این تخلیه الکتریکی است که نور و صدای شدید تولید می کند و مصدومین بواسطه برخورد صاعقه ممکن است دچار اختلالات عصبی (گاهی لکنت زبان ، خونریزی های مغزی و اغما )، اختلالات قلبی – عروقی (نامنظم شدن ضربان قلب و افزایش شدید فشار خون ) و سوختگی شدید شوند.

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 23 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

هميشه در اتومبيل خود يك كپسول آتش خاموش​كن داشته باشيد. اين كپسول علاوه بر اين​كه ممكن است مورد استفاده خودتان قرار بگيرد، در هنگام مواجهه با يك خودروي آتش گرفته نيز مي​توانيد وارد عمل شده و كمك كنيد. در انتخاب نوع كپسول بايد دقت كرد. در ضمن كپسول​هاي 1 كيلوگرمي كه اغلب مورد استفاده هستند به​دليل اين​كه كوچك بوده و سريع تمام مي​شوند توصيه نمي​شوند و كپسول​هاي 3 ليتري بهترين انتخاب هستند. معمولا آتش سوزي از قسمت موتور شروع مي​شود پس به هيچ وجه براي خاموش كردن موتور كاپوت را بالا نزنيد چون اينكار باعث رسيدن هوا به آتش و تشديد آتش سوزي مي شود 

به جاي اينكار سعي كنيد آتش را از وسط گلگير و لاستيك و يا از جلو پنجره و يا جاي ديگر كه به موتور راه دارد توسط كپسول خاموش كنيد. اولين كار در هنگام آتش سوزي خارج كردن سرنشين​ها از خوردو به شكلي صحيح و بدون صدمه زدن به آنهاست. اگر چند نفر براي كمك اقدام كرده اند سريع تقسيم كار نموده و در حالي كه فردي مشغول خاموش كردن آتش است افراد ديگر به سرنشين​ها رسيدگي كنند. 

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 26 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

استاندار قزوين گفت: با مشاركت مردم و همكاري دستگاهاي اجرايي اين استان موفق به كسب رتبه نخست كشوري در كاهش سوانح جاده اي در ايام نوروز 93 شد.

مرتضي روزبه به كاهش 80 درصدي حوادث جاده اي اشاره كرد و افزود: در صورتي شاهد اين كاهش بوديم كه بيش از 7 ميليون خودرو از حوزه استحفاظي استان عبور كرده و شاهد رشد 29 درصدي گردشگر در ايام نوروز 93 بوديم.

استاندار قزوين در بازديدي كه از اكيپهاي امداد و جوانان هلال احمر قزوين داشتند در يادداشتي مرقوم نمودند : توفيق ديدار از همكاران عزيز هلال احمر كه در ايام تعطيلات نوروزي به دور از خانواده مشغول انجام وظيفه و خدمت رساني به مسافرين و ميهمانان گرامي بودند ،حاصل شد.وظيفه دارم از كليه دست اندركاران كه تمام سعي و تلاش خود را در جهت رفاه و آسايش مردم صرف ميكنند تشكر وي‍ه داشته باشم.

دبیر کانون (کوجل) بازدید : 31 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قزوين گفت: 175 هزار نفر جهت دريافت خدمات سفر و راهنمايي به پستهاي ايمني و سلامت مسافرين نوروزي جمعيت هلال احمر استان قزوين مراجعه كرده اند. حميد ره انجام اضافه كرد :حدود 31 هزار نفر به خيمه هاي برپايي نماز،62 هزار نفر به فضاهاي ايجاد شده به عنوان دوستدار كودك و 37 هزار نفر ديگر نيز به ايستگاهاي سلامت مراجعه نمودند. ره انجام يادآور شد: توزيع 330 هزار نسخه بروشور ،نقشه و بسته هاي فرهنگي نيز از ديگر خدمات ارائه شده جوانان جمعيت هلال احمر استان قزوين است. وي تعداد پستهاي ايمني و سلامت مسافرين نوروزي را 17 پايگاه عنوان كرده و افزود هزاروچهار نفر روز از جوانان در اين پايگاهها به مسافرين و هموطنان عزيز خدمت رساني كرده اند.
دبیر کانون (کوجل) بازدید : 20 چهارشنبه 13 فروردین 1393 نظرات (0)

 13 فروردین روز طبیعت و از تعطیلات رسمی در تقویم کشور ما است و مردم در این روز که آخرین روز جشن عید نوروز است، به دشت و صحرا می‌روند و در کنار خانواده این روز را به شادی سپری می‌کنند. 
 
بیرون رفتن از خانه در روز سیزدهم فروردین و آن روز را بـه شـادی و تفـریـح گذراندن از رسوم دیـریـن ایـرانـیان اسـت و پس از گذشت سال‌ها از این سنت قدیمی، همچنان مردم آن را حفظ کرده و سعی می‌کنند که در کنار سبزه و آب و گیاهان، این روز را به خوبی بگذرانند و در یاد و خاطره آنها ثبت شود. 

تعداد صفحات : 11

درباره ما
وبلاگ کانون شاخه آزاد امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان البرز استان قزوین. این وبلاگ در راستای اهداف سازمان جوانان ( کانون شاخه آزاد ) تشکیل شده است و زیر نظر جمعیت هلال احمر شهرستان البرزاستان قزوین فعالیت خود را انجام می دهد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟
    کانون شاخه آزاد شهرستان البرز

    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 429
  • بازدید کلی : 9,686
  • کدهای اختصاصی
    کانون شاخه آزاد امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان البرز
    چارت اعضاء کانون